Hoe krijg ik meer mensen op mijn lijst? Daar gaat dit artikel over, het aantrekken van meer mensen die je nieuwsbrief lezen, mensen werven of het vergroten van je lijst. Een vorig artikel gaat over de inhoud ervan en dat vind je hier.

Zorg dat je nieuwsbrief het waard is om te lezen

Dat lijkt misschien een open deur maar dat is het zeker niet. Mensen krijgen zo’n veelheid aan informatie dat ze vaak bewuste keuzes maken wat ze wel of niet willen lezen. Zorg dus voor een voldoende waardegevende, interessante nieuwsbrief. Wissel ook de onderwerpen af. Interview eens iemand die aansluit bij jouw expertise. Wissel tekst, plaatjes en bewegende beelden af. Maak reclame voor je producten in de vorm van een blog waarin je een onderwerp behandelt wat jouw lezers interesseert en geef aan op wat voor manier jij kunt helpen in enkele korte zinnen met een link naar de pagina op je site erover. Dit blog plaats je in korte of langere vorm in je nieuwsbrief.

Heb je al een gratis weggever?

Een trigger voor mensen om je nieuwsbrief te gaan lezen kan zijn een gratis weggever. Een stukje van jouw expertise geef je weg en mensen krijgen daarnaast ook nog je nieuwsbrief. Je bouwt hiermee aan je zichtbaarheid en als je iets weggeeft waar mensen meteen iets aan hebben krijg je zomaar meer mensen op je lijst. Als je het goed doet veroorzaak je een buzz en melden mensen zich spontaan aan. Verander ook met enige regelmaat deze weggever. Dan heb je meteen weer een cadeautje voor de vaste lezers van je nieuwsbrief.

Attendeer mensen erop dat je een nieuwsbrief verstuurt

  • Via Facebook, Twitter, Linkedin en andere kanalen waar jij actief bent laat je weten dat je een nieuwsbrief verstuurt.
  • Laat alvast weten dat je weer een nieuwe gaat versturen en wat het onderwerp is.
  • Zet ook een trigger in je handtekening onder je e-mail bijvoorbeeld.
  • Zorg dat je website zo is ingericht dat mensen zich gemakkelijk kunnen inschrijven.

Organiseer een webinar of teletraining.

Naast het weggeven van waardevolle informatie via je nieuwsbrief kun je ook een webinar geven. Alle mensen die meedoen aan je webinar kun je op je nieuwsbrieflijst plaatsen. Zorg dat de producten die je aanbiedt of ze nu gratis of betaald zijn wel op elkaar aansluiten zodat mensen steeds beter gaan snappen wat je aanbiedt.

Laat via je nieuwsbrief weten wat je doet

Geef je regelmatig workshops of trainingen dan is je nieuwsbrief bij uitstek een plek om je planning te laten weten. Mensen abonneren zich dan om op de hoogte te zijn van je agenda. Nieuwe producten kun je gemakkelijk promoten op deze manier.

Zorg voor een goed systeem

Gebruik een systeem om je nieuwsbrief te versturen. Je kunt je publiek gemakkelijk bereiken, weet na verloop van tijd wat gelezen wordt en wat niet door de statistieken. Inschrijven voor je nieuwsbrief kun je automatisch regelen, inclusief het verzenden van je gratis weggever.

Mijn gratis weggever is inmiddels klaar “beginnen met een succesvolle nieuwsbrief”, vraag hem aan en krijg als bonus ook mijn nieuwsbrief!

Wil je meer weten neem dan contact met me op

Geef een reactie