Sinds ik in 2009 mijn bedrijf ben begonnen verstuur ik ze, nieuwsbrieven. Ik had er een haat-liefde verhouding mee. Eigenlijk deed ik maar wat. Er zat weinig lijn in en onderwerpen van te voren verzinnen zodat ik wist waar ik naartoe wilde, daar was ik totaal niet mee bezig. Ik worstelde ook flink met de inhoud en frequentie. Wat zet je er in, hoe persoonlijk durf ik te worden en is dat echt nodig? Hoe vaak stuur je er één, is één keer per week niet te veel? Ik voelde aan alles dat dit niet de manier was en hoe het anders moest wist ik in die beginjaren nog niet. Mijn eigen nieuwsbrief leverde me hoofdpijn op en kostte me een heleboel tijd. Er gebeurde steeds maar niet wat ze me allemaal voorhielden. Waar bleven nu die mooie verkopen, de reacties in mijn inbox en de complimenten?
Het keerpunt kwam na het sturen van heel veel nieuwsbrieven voor en met klanten en een aantal toevalstreffers met mijn eigen nieuwsbrief. Een periode was het gelukt elke 2 weken een nieuwsbrief te sturen, daardoor gingen mijn openingspercentages omhoog, daardoor kwamen er meer verkopen en dat bleek onderdeel van een goed werkende strategie. Ik had als het ware een vliegwiel aangezet. Ingrediënten voor dat goed werkende vliegwiel zijn het neerzetten van structuur, een strategie maken, bepalen van de algemene focus en per nieuwsbrief je doel neerzetten. Daarna ga je kijken naar hoe je het hebt gedaan en waar je verbeteringen kunt maken. De samenwerking met mijn klant is daarin essentieel.
Wat je over mij moet weten:
Ik duik snel de diepere lagen in, daar is het zoveel interessanter dan aan de oppervlakte.
Ik kijk naar het hele plaatje als je met mij aan het werk bent, je nieuwsbrief is de spil van waaruit het begint en dat staat nooit los van de rest van je bedrijf.