Sinds ik in 2009 mijn bedrijf ben begonnen verstuur ik ze, nieuwsbrieven. Ik had er een haat-liefde verhouding mee. Eigenlijk deed ik maar wat. Er zat weinig lijn in en onderwerpen van te voren verzinnen zodat ik wist waar ik naartoe wilde, daar was ik totaal niet mee bezig. Ik worstelde ook flink met de inhoud en frequentie. Wat zet je er in, hoe persoonlijk durf ik te worden en is dat echt nodig? Hoe vaak stuur je er één, is één keer per week niet te veel? Ik voelde aan alles dat dit niet de manier was en hoe het anders moest wist ik in die beginjaren nog niet. Mijn eigen nieuwsbrief leverde me hoofdpijn op en kostte me een heleboel tijd. Er gebeurde steeds maar niet wat ze me allemaal voorhielden. Waar bleven nu die mooie verkopen, de reacties in mijn inbox en de complimenten?

Het keerpunt kwam na het sturen van heel veel nieuwsbrieven voor en met klanten en een aantal toevalstreffers met mijn eigen nieuwsbrief. Een periode was het gelukt elke 2 weken een nieuwsbrief te sturen, daardoor gingen mijn openingspercentages omhoog, daardoor kwamen er meer verkopen en dat bleek onderdeel van een goed werkende strategie. Ik had als het ware een vliegwiel aangezet. Ingrediënten voor dat goed werkende vliegwiel zijn het neerzetten van structuur, een strategie maken, bepalen van de algemene focus en per nieuwsbrief je doel neerzetten. Daarna ga je kijken naar hoe je het hebt gedaan en waar je verbeteringen kunt maken. De samenwerking met mijn klant is daarin essentieel.

Nu stuur ik regelmatig nieuwsbrieven en heb ik een warme band met mijn lezers. Eens per kwartaal maak ik een planning en wat daarin staat stuur ik consequent uit. Zo verminder ik mijn hoofdpijn erover en het zorgt voor rust. Daarnaast kan ik gemakkelijker lanceren, komen er gestage inkomsten binnen en kan ik mijn focus richten op andere zaken. Het helpen van mijn klanten met het aanzetten van hun vliegwiel, waar zitten voor hen de knopjes om aan te draaien. Wat is een winnende strategie en welke kennis kan ik ze aanreiken. Ik ben altijd blij als ik die worstelende marketingmedewerker weer plezier in haar werk kan geven. In je eentje lopen zwoegen op een strategie is ook niks aan.
Al mijn kennis over strategieën, nieuwsbrieven en ideale klanten heb ik gebundeld in een boek ‘Verbindende e-mailmarketing – alles over het versturen van een succesvolle nieuwsbrief’. Dit boek schreef ik in eerste instantie voor mezelf. Wat weet ik eigenlijk, waar zit de lijn van wat ik weet en welke route is de meest handige. Mijn klanten gebruiken het nu als leidraad voor het bedrijf waarin ze werken. Het geeft houvast en nieuwe inzichten.

Wat je over mij moet weten:

Ik heb hele praktische kennis en bijna overal een oplossing voor, een kleine verandering in je nieuwsbrief of je website trekt de boel vaak snel weer vlot. Dat waar jij soms al weken op loopt te zwoegen is dan zomaar opeens verdwenen.
Ik duik snel de diepere lagen in, daar is het zoveel interessanter dan aan de oppervlakte.
Ik kijk naar het hele plaatje als je met mij aan het werk bent, je nieuwsbrief is de spil van waaruit het begint en dat staat nooit los van de rest van je bedrijf.

Mijn visie:

Je loopt al veel te lang in je eentje te worstelen met je nieuwsbrief en de strategie daaromheen, dat kost bakken met tijd en energie. Het inroepen van hulp en het opdoen van nieuwe kennis maakt dat je met veel meer zekerheid en plezier je werk kunt doen.

Als je mij zou kennen zou je weten dat:

  • Ik erg houd van de reuring van mijn gezin en ook enorm kan genieten van alleen thuis zijn.
  • Ik koken en bakken erg leuk vind en het te zien is als ik in de keuken ben geweest. Gelukkig is het resultaat altijd om te smullen zullen we maar zeggen.
  • Mijn werkkamer een rommeltje is, stapeltjes papier, een koffie kopje en schrijfboeken liggen op mijn bureau. Ik vind moeiteloos alles terug gelukkig.
  • Ik mezelf ter ontspanning regelmatig onderdompel in een spelletje met draken.
  • Ik in 2012 implantlenzen kreeg van -13,5 maar inmiddels zit links alweer op -3,25, hoe dat kan is een raadsel. Meestal houden je open op met zoveel slechter worden na je 30e.
  • Ik hoofdleidster bij de kabouters geweest ben. Laatst op een reünie kwam een oud-kabouter naar me toe om te vertellen dat ze vroeger zo blij met me was, ze mocht lekker bij me hangen als ze heimwee had, daardoor kon ze fijn op kamp met ons allemaal blijven.