Verbindende
e-mailmarketing
Alles over het versturen van een succesvolle nieuwsbrief voor ondernemende coaches, trainers en adviseurs én marketingmedewerkers.
In dit prettig leesbare boek vind je veel tips om het versturen van je nieuwsbrieven weer leuk te maken.
- Je ontdekt hoe je meer abonnees krijgt
- Hoe je ze kunt boeien en binden
- Hoe je een prettige verbinding met ze aangaat.
Uiteraard kan e-mailmarketing niet zonder een website en social media en over je openingspercentages is ook genoeg te vertellen. Een boek dat thuishoort op het bureau van elke zzp-er en de marketing afdeling van het mkb.
Judith: “Ik geniet ervan als klanten e-mailmarketing snappen en begrijpen hoe ze zelf hun weg kunnen vinden. Ze hebben mij altijd als vraagbaak achter de hand.”
Judith Hompe is ondernemer sinds 2009 en werkt met en voor klanten aan hun (e-mail)marketing. Dit doet ze door te coachen, trainen, adviseren en hands on te helpen waar dat nodig is. Je nieuwsbrief is altijd onderdeel van je totale marketing, dat kun je niet los van elkaar zien. Als je zorgt dat je marketing goed op elkaar is afgestemd versterkt het elkaar.
Wat super tof dat je dit boek hebt geschreven en dat ik hem nu heb. Ik ben er blij mee en het komt voor mij op een goed moment. Op dit moment ben ik een nieuwe website aan het maken (laten maken) en ik wil met nieuwsbrieven gaan werken.
Ik vind het erg fijn lezen en goed te snappen, dat heb je goed gedaan! Dankjewel daarvoor!
Stuur je veel mails en kost dat veel tijd?
Dit boek gaat je helpen tijd te besparen en je doel te bereiken!
Ik ontving tot mijn verrassing de vraag of ik proeflezer wilde zijn van het boek dat Judith Hompe schreef over e-mailmarketing. Ik vond dat zo leuk en interessant, dus zei ik direct ja. Waarom? Omdat ik nog niet veel boeken heb kunnen vinden die over e-mailmarketing gaan en je op weg helpen op een gemakkelijke wijze. Iets dat lekker wegleest en praktijkvoorbeelden geeft.
Dit boek helpt je om met e-mailmarketing te starten met een goede aanpak. Je leest over de thema’s die van belang zijn bij e-mailmarketing en waar je zoal mee te maken krijgt in de praktijk. En je krijgt heel veel tips zodat je met je nieuwsbrief nog beter binnenkomt bij jouw lezer.
Judith pakt alle belangrijke thema’s goed beet in haar boek. Ze neemt je mee door de verschillende stappen en vertelt ook over voorbeelden uit de praktijk. Het leest gemakkelijk weg en het is zeer bruikbaar als naslagwerk.
Ik raad het iedereen aan die wil of gaat beginnen met e-mailmarketing of hier al mee werkt. Ook ik ga het boek zeker aanschaffen zodra het er is.
Bedankt voor het toesturen van je mooie boek! Ik ben al aardig op weg in het boek. Het leest echt lekker weg dus je blijft lezen. . Grote complimenten!
Bonus
In het boek vind je een link waarmee je een aantal bestanden kunt downloaden.
- Een handleiding voor het kiezen van je ideale klant, handig in een bestand zodat je niet de hele tijd het boek er hoeft bij te pakken
- Een bestand om je statistieken in te kunnen verzamelen. Dit geeft je inzicht in een aantal handige zaken. Denk aan verzendtijdstippen of dagen van de week. Je kunt ontdekken in welke onderwerpen jouw lezers geïnteresseerd zijn door openings- en klikpercentages te vergelijken
- Een contentplanner om je e-mailmarketingplan mee te maken
- Een e-mail swipe file, een verzameldocument voor mooie onderwerpregels
Uit het boek
Berthie van Hoek had me online gevonden. Ze is al jaren eigenaar van het Coachingbureau Carrière en levensloop, Van Hoek & Partners. Ze zocht naar iemand die haar professioneel kon ondersteunen in e-mailmarketing. We spraken elkaar een aantal keren en gingen goed voorbereid de training in.
We begonnen met de basis. Welke klanten mail je en wat mail je naar ze. We bepaalden de frequentie van versturen. Dat baseerden we op eerdere periodes van nieuwsbrieven versturen en de tijd die beschikbaar is voor het maken van de content. Er ontstond al pratende een goed format met daarin afwisselend een algemene nieuwsbrief en een aantal meer specifiek voor een bepaalde leeftijdsgroep of omtrent een specifiek onderwerp.
In de nieuwe strategie namen we al bestaande blogs en artikelen mee. Kijken naar de content die er al is zorgt dat je minder nieuw hoeft te produceren en je sneller weer verder kunt. Berthie was erg tevreden met mijn aanpak en kan met nieuwe energie weer een tijd vooruit.