Een van mijn klanten vroeg me of ik haar wilde helpen met het ordenen en organiseren van een dienst die zij haar klanten wil aanbieden, een vip-dag. Ja graag! Samen hebben we een dag gewerkt en aan het einde van de dag was de dienst die ze wilde aanbieden klaar om wereldkundig te maken. In het geval van deze klant het maken van een vipdag waarin kandidaten methodes aangereikt krijgen een specifieke nieuwe baan te vinden. Enkele keren hadden haar klanten al gevraagd om deze dag en dat zorgde voor paniek, wat doe ik op die dag, wat bied ik aan, waar haal ik dat vandaan.
De aanpak
We zijn begonnen met het inventariseren van alle zaken die er al waren, wat zijn de ideeën van de klant, wat wil je bereiken met de dag, wat is het resultaat? Deze zaken hebben we op een rij gezet en we hebben gekeken of het klopt, volgt het een automatisch op het ander. Vervolgens hebben we de stappen logisch gemaakt, dingen samengevoegd en uit elkaar getrokken.
Daarna kwamen alle zaken die er al waren boven tafel. Welke documentatie is er al, zijn er werkbladen, is er een pdf van belangrijke informatie. Wat wil je dat de inhoud is van een werkmap die je meegeeft naar huis. Is het noodzakelijk voorbereidende opdrachten te sturen en zijn die ook beschikbaar. Klopt de huisstijl nog? Een overzicht van alles dat nodig is om een product op te leveren aan het eind van de dag was snel gemaakt.
Vervolgens zijn we ieder voor zich gaan werken aan wat er nodig is. Nieuwe lay-out voor de werkbladen compleet met logo erop. Nieuwe teksten voor de set die aan de kandidaten wordt gestuurd van te voren. Zorgen dat het een samenhangend geheel wordt, passend bij het bedrijf en het doel. Aan het eind van deze dag waren er nog enkele actiepunten over. Enkele dagen later kreeg ik een mail dat alles gereed was en de eerste dag was gepland.
Win-win
De klant is superblij het het resultaat, haar to-do lijst stond al een tijd vol met deze taak. Rust is wat de klant kreeg. Weten dat dit product klaar is zorgde voor ruimte om nieuwe dingen op te pakken. Ik krijg van deze dagen energie, ik help een klant die waarschijnlijk al een tijd met deze dag in het hoofd loopt. Concreet aan de slag met een kop en een staart, praktisch, tastbaar. Daar zit ook mijn kracht, het combineren van alle informatie en het op een rij zetten, nadenken over marketing, hoe zet ik het in de markt, doelgroep etc.
Concreet
Heb jij ook grote behoefte aan een concreet product? Een gratis weggever voor je nieuwsbrieflezers, de praktische invulling van een dag werken met jou of het maken van een e-course, kijk dan eens of de doorpakdag iets voor jou is.
Geef een reactie